JavaScript is not enabled!...Please enable javascript in your browser

جافا سكريبت غير ممكن! ... الرجاء تفعيل الجافا سكريبت في متصفحك.

-->
الصفحة الرئيسية

كنت ماشي/ الشاعر محمد عبد العزيز رمضان / مجلة الشعر العربي

 


كنت ماشي

بقلمي الشاعر محمد عبد العزيز رمضان
كنت ماشي
لقيتها صدفه
قابلتها من غير معاد
دق قلبي
لقيتني بسأل
تهت تاه مني الفؤاد
أيوه خطفت
مني عقلي
دقت نار هجر وبعاد
خايف ألقى
نفسي بحلم
حلمي يصبح ف الرماد
كنت ماشي
شفت طيفها
مشيت وراها من بعيد
حبها
خلاني تايه
واتولدت أنامن جديد
قلت مش
ممكن هسيبها
حبها صعب وشديد
نار بتكوي
نار بتحرق
ليه تسيبني كمان وحيد
كنت ماشي
سمعت صوتها
حرك الحب اللي مات
صوت بيعزف
لحن حبي
صحَّى جوايا حكايات
قلت نفسي
معاها أكمل
عمري كله واللي فات
نفسي أعيش
ويَّاها حلمي
عمري كله مش ساعات
وأهزم الخوف
اللي عشش
جوا قلبي والآهات
كنت ماشي
لقيتني راجع
ليها تاني بقولها
أنت أجمل
حاجة عندي
نفسي يوم أوصل لها
أيوه بسهر
فيها أفكر
مش راح أنكر حبها
مش هخبي
دموع عنيا
ضحكه حلوه ضحكتها
أيوه انت
أجمل هديه
صوره حلوه رسمتها
الاسمبريد إلكترونيرسالة