JavaScript is not enabled!...Please enable javascript in your browser

جافا سكريبت غير ممكن! ... الرجاء تفعيل الجافا سكريبت في متصفحك.

-->
الصفحة الرئيسية

عاوز دفا /جلال محمد / مجلة الشعر العربي

 


عاوز دفا

جلال محمد
مصر.. كفرالشيخ
دمتي
القمرف كماله
إنتي
والشمس بلونها
الدهبي
ف الضحي
إنتي
وزهور الربيع
وعبيرها الندي
إنتي
وبيطلع الفجر
ف عزالليل
لو بنتي
وبيطيرالعصفور
والحياه بتدور
وف عز الظهور
إنتي
لمحت ف صوتك
مرار الحزن والترحال
ما أنا عارف البحر
مالح
ولكن الشوق قتال
لما بيهل طيفك
بشوف
عطش الأرض
للمطر
والعيون بتشتاق
للنظر
صحيح...
القمرف كماله
إنتي
وزهور الربيع
إنتي
وزينة الشجر
بعد
سقوط ورقه
ف الخريف إنتي
أنا عاوز دفا إنسان
ينسيني الهم والأحزان
محتاج الأمل أنا
يدفعني لقدام
كرهت التجاهل
منك.. وم الأيام
نورك ف السما
لوبان
بشوفه وبحسه
زي كل عشقان
نفسي أشوفك
مختلفه عن كل
الناس
نفسي اشوف ف
عيونك
شكل اللؤلؤ والماس
وألمس حضورك
أحس فيه الإخلاص
ياسلام لوتعرفي
بحبك قد إيه
يابنت الناس؟
أنا عارف البحرمالح
بس الشوق قتال
........... ...........
2024/4/29
الاسمبريد إلكترونيرسالة